Nowoczesna chirurgia stomatologiczna

Współcześnie chirurgia stomatologiczna to nie tylko usuwanie zębów. Obecnie ta dziedzina stomatologii oferuje również całą gamę zabiegów, które mają przygotować pacjenta do odbudowy braków – chirurgia przedprotetyczna, lub poprawić estetykę uśmiechu – chirurgia periodontologiczna.

Możliwe jest również przeprowadzenie nieskomplikowanych zabiegów, które mogą w szybki i skuteczny sposób znacznie poprawić estetykę uśmiechu np. korekta linii dziąseł, zmniejszenie uśmiechu dziąsłowego, a przez to poprawić jakość życia i pozytywnie wpłynąć na ich samopoczucie.

Chirurgia stomatologiczna nie powinna już dłużej kojarzyć się z bólem, gdyż rozwój technologiczny sprawia, że leczenie chirurgiczne staje się coraz bardziej komfortowe. Dzięki postępowi w tej dziedzinie możliwe jest również przeprowadzenie zabiegów niedostępnych jeszcze kilka lat temu, takich jak: rekonstrukcje kostne czy wprowadzenie implantów.

Zalecenia lekarza

Pacjenci po zabiegach chirurgicznych powinni ściśle stosować się do zaleceń chirurga.

• przygryzać sterylny gazik przez 30 minut po zabiegu
  • regularnie przyjmować leki zalecone przez lekarza
  • wychładzać jamę ustną stosując okłady, ssąc kostki lodu i pijąc zimne napoje
  • dbać o higienę jamy ustnej
  • przez pierwszy tydzień używać bardzo miękkiej szczoteczki do zębów
  • używać zaleconego płynu antyseptycznego
  • informować chirurga o wszystkich niepokojących objawach
  • pamiętać o regularnych wizytach kontrolnych

Po zabiegach chirurgicznych nie wolno:

• pić gorących i gazowanych napojów w dniu zabiegu
  • palić tytoniu przez 48 godzin
  • pić alkoholu przez 5 dni ( do końca przyjmowania antybiotyku)
  • jeść przez 2 godziny po zabiegu
  • jeść gorących, ostrych i drażniących potraw przez 2 po zabiegu
  • podejmować wysiłku fizycznego przez 7 dni po zabiegu
  • nagrzewać się ( korzystać z sauny, solarium, itp)
Gwarancja

W trosce o powodzenie leczenia zachęcamy pacjentów do odbywania regularnych wizyt kontrolnych w naszych gabinetach – minimum co 6 miesięcy. Jest to również warunek zachowania gwarancji.

Dlaczego po ekstrakcji zęba należy unikać płukania ust przez 48 godzin?

Najważniejsze, by nie płukać zębów energicznie, ponieważ można przez przypadek spowodować wypłukanie naturalnego opatrunku pojawiającego się na ranie, czyli skrzepu. Wypłukanie skrzepu często prowadzi do powstania powikłań tzw. suchego zębodołu powodującego silne odczucia bólowe, których przyczyną jest zapalenie zakończeń nerwowych znajdujących się w zębodole.

Ile trwa usuwanie zęba?

Wszystko zależy od konkretnego przypadku. Z reguły ekstrakcja zębów trzonowych jest dłuższa od pozostałych. Ponadto ekstrakcje chirurgiczne czy ekstrakcje zębów zatrzymanych ze względu na bardziej skomplikowany charakter również trwają dłużej.  Zazwyczaj ekstrakcja zęba trwa od 10 minut (w nieskomplikowanych przypadkach)  do 60 minut (przypadki zębów zatrzymanych, leżących blisko nerwów itp.)

Czy można spodziewać się bólu po ekstrakcji zęba?

Sam zabieg jest zupełnie bezbolesny, ze względu na aplikowane znieczulenie. Po jego ustąpieniu możliwe jest odczuwanie dolegliwości bólowych. Jeśli ból będzie silny zaleca się zażyć środek przeciwbólowy dostępny w aptece. W przypadku bólu lub dyskomfortu utrzymującego się przez dłuższy czas należy skontaktować się z lekarzem, ponieważ może wynikać on z powikłań takich jak np. suchy zębodół.

Czy chirurgiczne usuwanie „zębów mądrości” to skomplikowany zabieg, na czym polega?

Zabieg chirurgicznego usuwania „ósemek” stosuje się w przypadkach, gdy ząb wyrzyna się częściowo, w niekorzystnym położeniu lub pozostaje w kości.  Pierwszy etap to znieczulenie pacjenta, następnie chirurg przechodzi do usuwania zęba. Nierzadko, głównie przy zębach zatrzymanych, niezbędne jest nacięcie dziąsła w miejscu ekstrakcji. W Centrum Implantologii i Stomatologii Estetycznej Cichoń chirurg wykorzystuje innowacyjne urządzenie „PIEZOSURGERY”, które umożliwia atraumatyczne zabiegi w obrębie kości. Zabieg jest bardzo prosty. Nie należy się go obawiać.

Czy zawsze można odbudować kość?

Regeneracja kostna nie zawsze jest możliwa. Lekarz stomatolog po przeprowadzeniu wywiadu lekarskiego oraz przestudiowaniu wyników badań diagnostycznych ocenia czy pacjent kwalifikuje się do zabiegu.

Czy biomateriały są bezpieczne?

Stosowane w naszej klinice biomateriały są całkowicie bezpieczne. Liczne publikacje naukowe dowodzą, że materiały tego typu są doskonale tolerowane przez organizm ludzki. O ich niezawodności świadczy fakt, że skorzystało z nich już 3,5 mln ludzi.